söndag 6 maj 2012

Backintervaller och hallonpaj!

Efter att ha haft hela två dagars vila var det dags för sista ansträngande passet inför Varvet. Som vanligt så var det få som dök upp för löpningen, men Emshi och Sur var iaf med. Vi började med den numera vanliga rundan, från botten på Studiegångenbacken vidare mot och sen på 5an för att svänga av där milen och 18km gör det. Vidare ner mot Härlanda Tjärn och motsolsvarv tills vi var tillbaka vid backen. Jag kände mig lite sliten och var glad när Ems ville gå. 4,1 km på 26:12, snitt 6,23 min/km. Eftersom vi gick en del så måste vi ha hållit ett rätt snabbt tempo när vi sprang.

Studiegångenbacken - ca 220m

Backintervaller uppför Studiegångenbacken, jag var inte supermotiverad, men det är då det är extra härligt att ha löparkompisar som får en att slutföra trots latheten. Det blev 4 gånger, fortsatt förbättring alltså! Detaljer om intervallerna finns på jogg.se: Löpning, Backintervall: 4,98 km | 0:29:46 | 5:59 min/km

Efter löpningen blev belöningen hallonpaj och vaniljsås som älsklingen gjort. Söndagar är underbara!
Nomnom!

Inga kommentarer: