måndag 21 maj 2012

Löpning och loppis

Nu har det gått nästan en vecka sedan mitt senaste inlägg, men jag har ändå bara hunnit med att springa en gång. Detta var i fredags. Jag sprang i mina Zemgear, alltså barfotaskor, det längsta och snabbaste passet i dem hittills. Löpning, Distans: 4,7 km | 0:28:43 | 6:07 min/km. Ungefär 1,5 km terräng på mountainbikebanan vid Härlanda Tjärn och resten på grusväg runt sjöng. Det var ett tag sedan jag sprang terräng senast, tror det var i höstas någon gång, så jag hade nästan glömt hur härligt det är att nästan hoppa fram på så mjukt underlag och fokusera på vart nästa steg ska landa. Nu är planen att jag ska springa åtminstone en bit terräng varje gång som jag springer med mina Zemgear.

Jag testade även min nya löparskärm från 2XU som inhandlades på Varvsmässan. Den behövde inte justeras någonting under passet och luggen satt på sin plats. Så underbart att äntligen kunna slippa massa hår i ansiktet under träningen även på sommaren! Det blev däremot lite väl varmt  efter bara en stund, men det kan ju ha berott på att jag hade mina långa 2XU-tights och craft-jackan...

I lördags och igår var jag och mamma på bagageloppis och sålde massa bröte. Det var mycket roligare än jag trodde. Det känns väldigt bra att prylar som vi annars hade slängt eller som fått stå och samla damm hittade nya ägare och faktiskt kommer användas. Nästa gång är den 16-17 juni och då hade jag tänkt att gå runt lite mer och försöka hitta egna fynd. Igår fick även Yoshi vara med, hon satt så fint i bagageluckan och tittade på alla som gick förbi med spänning. Hon drog även till sig en hel del uppmärksamhet, speciellt när Cherie satt intill, så lika som de är. Jag lyckades även få en rätt rejäl snebränna i ansiktet, näsan och vänster kind lös kraftigt rött igår kväll medan höger kind och haka var lite lätt rosa på sin höjd. Idag ska brännan jämnas ut!

Inga kommentarer: